Desprès d’haver visionat els anuncis que ens varen posar a l’aula, considero que representen força bé una sèrie de estereotips de la societat basca. Per exemple, el vídeo de Euskaltel (vídeo 1), on s’anuncien les trucades metropolitanes, penso que ens vol fer veure el concepte que es té dels Bascos: gent primitiva amb les formes que utilitza i força baladrers. Un altre cas, seria l’exageració que hi ha en un altre anunci basc, Zabal Zabalik (vídeo 2) que significa “oberts al canvi”, aquest fet el representen mitjançant la manera de posar-se la txapela, que és un símbol d’identitat basca. En aquest segon vídeo, com en el primer, trobem que és vol plasmar els trets bàsic d’aquesta cultura, tan la personalitat com la roba típica que els caracteritza; a més, cal destacar la música i l’entorn que utilitzen per representar la situació.
(vídeo 1)
(vídeo 2)
Deixant de banda aquest dos anuncis, m’agradaria fer esment d’un tercer (vídeo 3) que m’ha cridat l’atenció especialment. Personal ment, crec que exemplifica molt bé la discriminació que reben la gran majoria de persones immigrants, per part de les persones natives, donat que en molt casos es jutja malament a l’altre, com en aquest cas, sense saber quina era la intenció de l’home amb la nena. Per altre banda, aquest anunci, plasma un estereotip d’home primitiu que ve de la selva i, per tant, és capaç de pujar als arbres (en el cas del vídeo en una farola) amb una facilitat innata com si fos una animal, com ara un coala.
(vídeo 3)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada